Spoločnosť by mala miesto facebookových tém riešiť skutočné problémy

Aké skupiny konzumujúce ruskú propagandu a dezinformácie môžeme rozlišovať? Z akých aspektov vyplýva súčasná úroveň nedôvery populácie v piliere demokracie?

Úlohou médií a novinárov v postfaktickej dobe by malo byť aj upozorňovanie na dezinformácie ako jeden zo skutočných problémov spoločnosti. Aj medzi konzumentmi kremeľskej propagandy sú ľudia, ktorí nie sú o šírených naratívoch bytostne presvedčení a viesť debatu s nimi má zmysel.

Aké skupiny konzumujúce ruskú propagandu a dezinformácie môžeme rozlišovať? Z akých aspektov vyplýva súčasná úroveň nedôvery populácie v piliere demokracie? Dá sa rozlišovať medzi vnútornými a vonkajšími príčinami? Ktoré výzvy môžeme očakávať v kontexte dezinformácií a iného škodlivého obsahu v najbližších mesiacoch? Čo motivuje dezinformačných aktérov k väčšej mobilizácii verejnosti pred voľbami a ako môže táto ich aktivita súvisieť s korupčnými témami? Aké nálady panujú pred predčasnými voľbami medzi slovenskými novinármi a komentátormi? Ako môžeme bojovať so stupňujúcim sa defétizmom v slovenskej spoločnosti?

Aj o tom v novej epizóde podcastu Disinfo Report organizácie Infosecurity.sk hovorí Tonka Zsigmondová s reportérom Denníka N Vladimírom Šnídlom.

Podcast vznikol s podporou European Media and Information Fund.

Výhradnú zodpovednosť za akýkoľvek obsah podporovaný prostredníctvom European Media and Information Fund nesú autori a nemusí nevyhnutne odrážať postoje EMIF a partnerov fondu, Calouste Gulbenkian Foundation a European University Institute.

Podcasty si môžete vypočuť aj cez Apple PodcastsSpotifyGoogle Podcast a YouTube.

CHCETE PODPORIŤ NAŠU PRÁCU? POMÔŽTE NÁM CEZ PATREON. MÔŽETE TAK UROBIŤ UŽ ZA €3
https://infosecurity.sk/podpora/