Ruská televízia bude vysielať vlastnú, vlasteneckú verziu Černobyľského príbehu

105
  • 51
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    51
    Shares

Podľa očakávaní sa správy Ruskej štátnej televízie a niektorých novín obrátili proti interpretácie udalostí z dielne HBO.

Najpopulárnejšie noviny Komsomolskaya Pravda vyjadrili podozrenie, že konkurenti štátneho jadrového centra Rosatom využívajú seriál aby pošpinili obraz krajiny ako jadrovej veľmoci. Noviny Argumenty i Fakty, ktoré sú populárne najmä medzi seniormi, seriál rázne označili ako „karikatúru pravdy“ (1).

Dej ruskej verzie, ktorá sa výrazne odkláňa od interpretácie seriálu z dielne HBO, sa točí okolo agenta CIA, ktorý má o jadrovej elektrárni nazhromaždiť spravodajské informácie a jeho proťajšku z ruskej kontrarozviedky.

Režisér Alexei Muradov priblížil, že jeho verzia „povie divákom čo sa vtedy naozaj stalo“ „Existuje teória, že Černobyľskú jadrovú elektráreň infiltrovali Američania a veľa historikov nepopiera, že v deň výbuchu bol v elektrárni prítomný agent nepriateľskej spravodajskej služby“ (2).

Victor Breiner
Administrátor a analytik portálu Infosecurity.sk | Študoval germanistiku a pracoval ako prekladateľ a tlmočník až do chvíle, kým sa nezačal naplno venovať žurnalistike. | Ako fotograf na voľnej nohe pracoval v Sýrii, Líbyi, Mali, Tunise, Jordánsku, Libanone, a na Ukrajine. Publikoval v zahraničných a domácich médiách a za svoju prácu dostal ocenenia Czech a Slovak Press Photo. | Rodina a dobrodružná profesia nejdú dokopy, nepriestrelnú vestu preto zavesil na klinec. | Vyštudoval medzinárodnú bezpečnosť na univerzite v Leicestri kde skúmal teoretické rámce propagandy v digitálnom, globalizovanom svete. | Zaujíma sa o dezinformácie a nevojenské spôsoby dosiahnutia strategických a politických cieľov. | V apríli 2019 založil portál Infosecurity.sk