Koľko zarábajú ruské dezinformačné médiá na reklame?

Zdroj: euvsdisinfo.eu

Kremeľské dezinformácie nie sú dotované iba ruským štátom. Obsah ktorý prezentujú na YouTube im generuje vysoké zisky. Koľko presne? Nová výskumná správa od Omelas sa pokúša nájsť odpoveď

Z YouTube, ktorá má 1,9 miliardy registrovaných užívateľov sa stalo bojisko. Bojuje sa o pozornosť divákov. Keď pozeráte na YouTube video, zjaví sa reklama. Výnosy z nej si delí platforma (ktorá inkasuje 55%) a autor (pre ktorého ostane zvyšných 45%).

Na to aby bol váš kanál ziskový, mal by mať aspoň tisíc odberateľov a za posledných 12 mesiacov viac ako 4.000 hodín pozerania divákmi. Až potom bude prijatý do partnerského programu YouTube. Funguje to jednoducho: Čím viac videní, tým viac peňazí.


Výskumná správa tvrdí, že pro-kremeľské médiá (
NTV, niekoľko jazykových verzií RT, Russia 1, Ruptly TV, TV Zvezda a iné) medzi rokmi 2017 a 2018 zarobili na reklame z YouTube najmenej 6 miliónov dolárov. YouTube z ich obsahu zarobil 7,2 miliónov. V priebehu niekoľkých rokov sa číslo pohybuje v desiatkach miliónov dolárov.

Článok bol prevzatý z EU vs Disinfo.

Victor Breiner vyštudoval germanistiku a pôsobil ako prekladateľ a tlmočník. Neskôr ako zahraničný spravodajca z vojnových oblastí pracoval v Sýrii, Líbyi, Mali, Tunisku, Jordánsku, Libanone a na Ukrajine. Publikoval v domácich aj zahraničných médiách a za svoju prácu získal ocenenia Czech Press Photo a Slovak Press Photo. Následne absolvoval štúdium medzinárodnej bezpečnosti na Univerzite v Leicestri. Vo svojej odbornej činnosti sa zameriava predovšetkým na hybridné hrozby, s dôrazom na FIMI – manipuláciu s informáciami a zasahovanie zo zahraničia (Foreign Information Manipulation and Interference) – a ich zmierňovanie. Založil portál Infosecurity.sk, podcast Disinfo Report, Slovak Media Monitor a Inštitút pre budovanie odolnosti. V rokoch 2021 – 2022 pôsobil ako poradca a neskôr ako odborový riaditeľ na Ministerstve obrany SR, kde sa venoval tvorbe strategických dokumentov, verejných politík v oblasti boja proti hybridným hrozbám a implementácii strategickej komunikácie do štátnych inštitúcií.