Európska únia sa prepočítala. Chcela zvýšiť transparentnosť politických reklám a obmedziť možnosti ich cielenia. Nová legislatíva má však úplne opačný efekt. Google a Meta, prevádzkovatelia najväčších inzertných platforiem v online priestore, rušia politickú reklamu.
Neznamená to, že zo sociálnych sietí a webstránok zmizne. Politickí marketéri len musia zmeniť stratégiu a využívať iné možnosti inzercie, vďaka čomu bude transparentnosť politických kampaní ešte menšia než doteraz.
Aby toho nebolo málo, rozhodnutie Mety je dvojsečnou zbraňou, ktorá spolu s politikmi odreže z reklamnej platformy aj mimovládne organizácie a iniciatívy aktívne v oblasti citlivých spoločenských tém. Zmena im narobí ešte viac problémov ako politickým stranám.
V novej epizóde podcastu Disinfo Report sa šéfredaktor portálu Infosecurity.sk Martin Hodás zhovára s marketingovým expertom, zakladateľom a šéfom marketingovej agentúry PS:digital Petrom Šebom.
Podcasty si môžete vypočuť aj cez Apple Podcasts a Spotify.
CHCETE PODPORIŤ BOJ PROTI DEZINFORMÁCIÁM? POMÔŽTE NÁM NA DARUJME.SK.