Čistá katastrofa: Nie, politická reklama z Facebooku nezmizne. Brusel však zavaril mimovládkam

Zdroj: SME

Európska únia sa prepočítala. Chcela zvýšiť transparentnosť politických reklám a obmedziť možnosti ich cielenia. Nová legislatíva má však úplne opačný efekt. Google a Meta, prevádzkovatelia najväčších inzertných platforiem v online priestore, rušia politickú reklamu.

Neznamená to, že zo sociálnych sietí a webstránok zmizne. Politickí marketéri len musia zmeniť stratégiu a využívať iné možnosti inzercie, vďaka čomu bude transparentnosť politických kampaní ešte menšia než doteraz.

Aby toho nebolo málo, rozhodnutie Mety je dvojsečnou zbraňou, ktorá spolu s politikmi odreže z reklamnej platformy aj mimovládne organizácie a iniciatívy aktívne v oblasti citlivých spoločenských tém. Zmena im narobí ešte viac problémov ako politickým stranám.

V novej epizóde podcastu Disinfo Report sa šéfredaktor portálu Infosecurity.sk Martin Hodás zhovára s marketingovým expertom, zakladateľom a šéfom marketingovej agentúry PS:digital Petrom Šebom.

Podcasty si môžete vypočuť aj cez Apple PodcastsSpotify.

CHCETE PODPORIŤ BOJ PROTI DEZINFORMÁCIÁM? POMÔŽTE NÁM NA DARUJME.SK.

Martin Hodás
Narodil sa v roku 1992 v Žiline, študoval na Strojníckej fakulte Žilinskej univerzity. Popri štúdiu začal písať o technike, IT a vede, neskôr sa postupne začal zaoberať aj témami hoaxov, dezinformácií a hybridných hrozieb. Ako technologický novinár a editor pôsobil takmer desať rokov v odbornom magazíne Živé.sk. Skúsenosti má s publikovaním v tlači, ale aj s prácou pre rozhlas. V súčasnosti sa venuje dezinformáciám a technicko-digitálnym témam.