Dezinformácie sú atraktívnejšie ako fakty. Uveriť, že sa niečo stalo náhodou je pre nás ťažké

Čo majú spoločné dezinformácie a reklama? Prečo je dôležitá mediálna gramotnosť?

Len malú časť vplyvu dezinformácií tvorí to, čo je v nich uvedené. Často hrá väčšiu úlohu to, ako je správa formulovaná a čo v nás vyvoláva. Dezinformácie sa k nám totiž dostávajú najmä cez emócie. Každý deň tiež podliehame rôznym kognitívnym skresleniam, vďaka čomu strácame kontrolu nad svojím informačným správaním.

Čo majú spoločné dezinformácie a reklama? Prečo je dôležitá mediálna gramotnosť? Ako sa Slovensku darí v Indexe mediálnej gramotnosti? Aké prevenčné nástroje je možné využívať na predchádzanie vplyvu dezinformácií? Akú úlohu hrá v prevencii školstvo a v akom stave je aktuálne vzdelávanie v mediálnej gramotnosti na Slovensku? Z čoho pramení ľudská inklinácia veriť dezinformáciám? Kto je to „dezinfuencer“? Aké dezinformačné taktiky sú v slovenskom informačnom priestore najbežnejšie a čo nás upozorní na možnú manipuláciu?

Aj o tom v novej epizóde podcastu Disinfo Report organizácie Infosecurity.sk hovorí Tonka Zsigmondová s psychologičkou Kristínou Blažekovou.

Podcast vznikol s podporou Open Information Partnership.

Podcasty si môžete vypočuť aj cez Apple PodcastsSpotifyGoogle Podcast a YouTube.

CHCETE PODPORIŤ NAŠU PRÁCU? POMÔŽTE NÁM CEZ PATREON. MÔŽETE TAK UROBIŤ UŽ ZA €3
https://infosecurity.sk/podpora/